torsdag 19 februari 2015

Barnbilder på nätet.

Det där med att sätta ut bilder på sina barn på nätet finns det många åsikter om.
Jag sätter ut bilder på min son.
Helt vanliga bilder.

Jag vet att det finns en minimal risk att nån ska "stjäla" bilder man lägger ut på nätet men med tanke på hur många miljoner bilder det läggs ut på nätet varje dag över hela världen så är nog risken för att nån ska nappa just mina bilder ganska liten.

För i vårt fall tror jag faktiskt att fördelarna är större än nackdelarna.

Min son heter Edgar.
Han har downs-syndrom.
Jag vill att folk i samhället där han bor ska veta vem han är.
Jag vill vänja dem vid att det bor olika sorts människor i deras närhet, och att det inte är nåt konstigt med det.
Medvetenhet ökar förståelse.

Det är en säkerhetsfråga för Edgar också.
Om många människor vet vem han är, är det större chans att han får hjälp om han råkar behöva det på stan nån gång.
Nu är han ju nästan aldrig ensam på stan, men det kan ju hända att han tappar bort sig nån gång.

Så jag fortsätter att sätta ut bilder på honom.

Dagens bild har mycket med texten att göra :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar