lördag 31 maj 2014

"Och jag fick vara farbror Melker!!"

Det var vårfest i Edgars skola idag.
Eller, festen hölls i den närliggande kyrkan.
Fina barn, fina lärare och fina syskon och föräldrar var på plats.
Och så den numera pensionerade rektorn.
Fin han också.
"Konduktören", som Edgar kallar honom.

Han har varit en superbra rektor i 17 år, och nu ska han få vara pensionär och njuta av livet.
Fast jag tror faktiskt att han njutit av livet hela tiden som rektor också.
Det var en lycklig man som såg in i mina ögon idag när jag skakade hand med honom och tackade honom för att han varit en sån bra "konduktör".
"Och jag fick vara farbror Melker!", sa han, "det är inte alla som får vara det på jobbet!"

Livet är ändå bra härligt.
Eller hur?


(Farbror Melker var han i en musikal som skolan hade förra våren)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar