lördag 24 september 2016

Alla vänner är bra vänner

Det där med vänner är trevligt tycker jag.
För det finns ju så många olika sorter.

En vän behöver inte alltid vara nån man
träffat på riktigt.
Speciellt inte nu för tiden,
när man umgås så mycket på nätet.

Jag har faktiskt
ganska många riktigt goda
facebookvänner som jag aldrig
träffat på riktigt.
Såna som jag kanske inte ens
skulle känna igen om vi möttes på stan.

Och ändå är de mina vänner.

Jag tycker att det är härligt!

Och minns ni hur det var förr?
När jag gick i lågstadiet
fanns det nån sån där
klubb eller nåt där man kunde
skaffa utländska brevkompisar.
Jag brevväxlade med Melody
från Hong Kong i flera år.
Och nog var hon min vän.
Men vi träffades aldrig på riktigt,

Här om dan såg jag ett
barn som gungade.
I gungan bredvid gungade
barnets osynliga vän.
Sådana vänner är också
lika viktiga som riktiga vänner.

Ibland kanske de är ännu viktigare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar