måndag 5 december 2016

Vi vill till stan.

Vi håller på och förbereder ett nytt skede i vårt liv.
Vi vill flytta till stan.

Det är inget större fel på att bo
här i Furuholmen. men ändå.

Nu lockar Jeppis igen.

För mig skulle det betyda
ett mycket hälsosammare liv.
Jag är nämligen en latmask.
Så när vi bor här
och jag blir skjutsad av och an
till jobbet eller vart jag nu ska
så rör jag inte på mig alls.

Ibland har jag perioder
så jag försöker vara ute och gå,
men det håller i sig ett tag
och sen sitter jag här igen.

När jag bodde i stan
fick jag vardagsmotion.
Jag gick eller cyklade till jobbet
och det räckte bra till.
Skulle jag till butiken
eller annars på nåt ärende
var det ju samma sak

Nu är jag beroende av att bli skjutsad.

Skulle vi kunna ta det här huset
och sätta ner det på nåt
lämpligt ställe i stan
så gjorde vi det.

För vi gillar ju själva huset.

Fast det är lite gammalt och slitet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar