söndag 1 januari 2017

Årets första

Dags för årets första blogginlägg.
Inte vet jag om jag har så mycket att komma med,
men jag babblar väl på lite.

Vi hade som vanligt ett lugnt nyår.
Bara Edgar, Mikael och jag.
Vi spelade lite Uno,
tittade på TV och sånt.

Vid tolvslaget skålade vi.
I saft, rödvin och mellanöl.
Don efter person.

Så ringde vi Moa och Mathias
som firade nyår i Tallinn.

Edgar orkade vaka till lite före ett,
och Mikael och jag satt uppe ett tag till.

Så vad ska vi vänta oss av det nya året?
Fred på jorden vore ju bra,
men tror tyvärr inte att det är
en realistisk förväntan.
Men man kan ju ändå önska
att folk skulle ta sitt förnuft
till fånga och uppföra sig lite.
Ha mera förståelse för andra.
Ta hand om varandra bättre.

För oss själva önskar jag god hälsa förstås.
Och att vi ska få flytta till stan.

Lika knäppa som förr lär vi väl vara.
Och så ska vi älska varandra.
Fortsättningsvis.

Gott Nytt År alla!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar