torsdag 10 maj 2018

Ti amo, piano och en liten staty

Igår var vi på teater.
I Edgars skola.
Telma linjen i Lannäslund
har en helt fantastisk personal,
helt fantastiska elever
och så hade de också
den helt fantastiska Oa Lönnbäck
med sig.
De har övat hela vårvintern
och hela våren och igår var det dags.

De hade tre föreställningar
och föräldrar och vänner
var bjudna till den sista.

Pjäsen hette "Ti amo, piano och en liten staty"
och den handlade om livet i Telmaparken.
En alldeles underbar historia
som innehöll humor, kärlek
och vardagsliv i en liten park.
Med den lilla statyn
som en central figur.
Som såg och hörde allt.

Edgar spelade Romeo,
som var hemligt förtjust i Julia.
De möttes varje dag i parken
och till slut fick de varandra
och allt slutade lyckligt.

När de planerade pjäsen
och delade ut rollerna
hade de verkligen tänkt till.
Alla fick spela en roll
som perfekt passade deras personlighet.
Och de lyste!!
Det var underbart att se!

Jag är så tacksam över
att Edgar fick vara en del av detta!
Och jag är så tacksam
över att jag har fått lyckan att
vara en del av hans liv.
Att just han blev just min son.

Större rikedom kunde
jag inte ha haft i mitt liv.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar