fredag 5 april 2019

Och sen då?

Min sjukledighet
börjar gå mot sitt slut.

Har ingen aning om
vad som ska hända sen,
och känner mig
alls inte redo
för "den riktiga"
världen ännu.

Här hemma
mår jag ganska bra.
Är fortfarande trött
och sover mycket  dagtid.
Nattsömnen är lite bättre
än för några veckor sen,
men det varierar.
Och fast jag sovit
på natten är jag trött på dan.

Och jag har börjat drömma.
Oroliga drömmar
om att jag ska söka jobb
eller söka till nån skola.
Och det slutar med
att jag gråter i drömmen
varje gång.

Jag är inte redo.

Blir jag nånsin redo?

Utåt ser jag väl ut
som jag brukar,
men insidan är rörig.

Tankarna snurrar
på i raketfart igen,
och jag funderar
oavbrutet på
vad som ska hända sen.

Tiden går för fort.
Jag hinner inte med.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar