tisdag 27 december 2011

Mellandagsfunderingar

Idag är jag ensam hemma. Kidsen är på pappa- och mammavecka och Mikael har jobbdag.
Det känns lite konstigt att vara ensam i stugan nu när man har hunnit vänja sig med att ha alla hemma.
Men jag har ont i halsen igen, och känner mig lite småruggig så det passar bra med en vilodag för mig själv nu.
Men varför farao blir jag alltid sjuk när jag är ledig???
Så var det förr också när jag hade min fotoateljé. Om jag nån gång tog mig några lediga dagar så blev jag sjuk.
Men det är väl så, när man äntligen ger sig tid att slappna av och ta det lugnt så anfaller bacilluskerna.
Nå, det är bara att ta, inte verkar det bli nån supersjuka det här.

Vet inte riktigt vad jag ska sysselsätta mig med idag.
Det skulle finnas en del att göra efter julhelgen, lite småstädande och tvättande och sånt, men jag kan inte påstå att jag känner mig så värst inspirerad. Jag har röjt alla Edgars julklappar från vardagsrumsgolvet så lite bättre ser det ut här nu i alla fall.
Och vem vet, blir jag riktigt ivrig här på eftermiddan så kanske jag t.o.m diskar:):)

Anyway så hade vi en riktigt superskön jul.
Alla var nöjda och glada och ingen stressade.
En del av släkten hann vi också med att träffa,
Vi är ju väldigt dåliga på det där med att besöka folk, eller ha folk på besök.
Vi trivs bäst (fast vi nog älskar våra familjer) för oss själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar