lördag 24 mars 2012

Oj hjälp!!

Oj hjälp, jättelängesen jag skrivit nåt här!!!!
Jag har nästan hunnit glömma bort hela bloggen.
Vårvintern är i full gång och jag har varit i ide lite. Jag gillar ju inte vintern och det är först den här tiden på året som jag börjar känna mig som mig själv igen. Dessutom var vi ju sjuka sgs hela tiden i vintras och det var väldigt tröttsamt. Nu har vi varit (peppar, peppar) friska i några veckor och det känns jätteskönt.

Jobblivet har varit ganska intensivt de här veckorna efter sportlovet, men det går bra det också när man är frisk. Nu är det hur som helst jätteskönt att det är helg. Finns nog inget bättre än att få fira helg med de käraste människor man vet. Och på måndan får vi hem Moa också, så då är familjen hel.

Idag ska jag till stan och ta en kaffe med två goda vänner som jag inte träffat på allt för länge. Ska bli kul att sitta och babbla ett tag med dem. Edgar ska till Kokkola med sitt fotbollslag (Jaro Rockets), de ska spela match där idag. Få se då hur det går:).

Påsken närmar sig. Vi gillar påsk här hos oss. Det är en ganska kravlös helg. Inga måsten (inte för oss i alla fall). Bara några sköna lediga våriga dagar. Jag borde väl ta och så lite påskgräs. Jag är barnsligt förtjust i påskpynt egentligen:). Förut hade jag alltid en hel hop med målade trä-ägg i en skål på påskbordet. Jag hade målat nåt nu och då under flera år och till slut var de rätt många. De brann ju tyvärr upp när vårt hus på BMV brann så jag har lite funderat på att börja måla nya. Jag tror jag ska ta en sväng till Tiimari idag och kolla om de har ägg och färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar