lördag 1 september 2012

Hej där!! :)

Har helt glömt bort att jag har en blogg!!
Moa påminde mig igår, så nu tänkte jag att jag ska ta och uppdatera lite.

Det blev höst plötsligt.
Förra gången jag skrev väntade vi på sommaren.
Och den kom.
Och gick.

Rätt så skön var den, fast lite regnig och kall.
Men jag behöver inte så mycket sol.
Vi kan ha sol här inne i stället, som Edgar sa en gång.

Har jobbat en månad nu, samma ställe men lite nytt ändå, eftersom jag bytt avdelning.
Dessutom jobbar jag bara fyra dar per vecka nu.
Kan tala om att det är superskönt!!
Om det bara funkar ekonomiskt så ska jag sträva till att aldrig mera jobba full tid.
Fast man vet ju aldrig, man får ju ta de jobb man får.

Idag har vi lördag.
Båda kidsen hemma, så det är som det ska vara när familjelivet är som bäst :).
Mikael har farit till jobbet men vi andra har bara slappat än så länge.
Så ska lördagar vara!

Edgar förvånade mig genom att göra ett typiskt Edgarbus idag. Länge sen han gjort nåt sånt.
Han försvann plötsligt nånstans och det var oroväckande tyst i huset.
Jag gick för att kolla och då hittade jag honom i bastun. Där hade han hällt vatten i en gummistövel (möjligen inspirerad av Emil i Lönneberga som ju gjorde så). Nå, det var ju inte så farligt, och stöveln var hans egen. Sen när jag hällde ut vattnet märkte jag att han hade satt en del av mina sminkgrejor dit också. Varför vet jag inte, och jag fick inget svar när jag frågade.
Typisk Edgargrej alltså. Som när han hällde saft i TV:n, och mjölk i brödrosten, eller kastade ut fjärrkontrollen i snödrivan, eller gömde en paprika så bra att det tog mig veckor att hitta den. Osv osv.
Sån är han.
Men han är en gullunge ändå. :)

Och så ska vi väl ha en sommarbild också innan jag slutar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar