fredag 11 april 2014

Ledsen men glad

Tänk att man kan vara glad fast man egentligen är lite ledsen!
Fast det kan ju vara så, att sorgliga saker gör andra saker så mycket roligare.

När man får ett sorgebud kanske man är extra glad över annat i livet.
Igår gjorde nyheten om en ungdomsväns död mig ledsen, men i morse var jag jätteglad över livet och min familj.
Faktiskt gladare än jag brukar vara på mornarna.
Att jag dessutom fick dansa en tryckare med Edgar gjorde ju inte saken sämra.
Det ville han därför att jag hade en (i hans tycke) så fin röd kjol.
"Och mamma, du e fin och röd är kärlek".
Då kan man ju inte annat än vara glad.

Så jag är glad i livet.
Nu, och för det mesta.
Glad över det här livet jag har med Mikael och barnen, men också glad över "de andra liven" jag haft.
Med andra människor.

En rikedom jag inte vill vara utan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar