söndag 27 juli 2014

Jag älskar dig ändå...

Människan har en tendens att låta sakfrågor förstöra sina relationer.
Man kan inte tycka om sina medmänniskor för att de har en annan åsikt i nån viss sak än vad man själv har.
Då respekterar man inte sin medmänniska.
Alla goda relatoner och bra förhållanden människor emellan bygger på rspekt.

Min man och jag låg och pratade om det där en natt när vi hade lagt oss.
Man behöver inte tycka lika i allt för att älska varandra.

Han vill t.ex höra till kyrkan, och jag har aldrig hört dit och kommer nog aldrig att göra det heller.
Det stör varken honom eller mig.
Vi älskar varandra ändå.

Känner människor som inte ville gå med i Prideparaden, men som ändå är fina och bra människor.
Jag tycker om dem ändå.

Allt handlar om respekt.

Min kompis C påminde mig om en sak som min kära far Jens Enqvist sa en gång: "Man kan aldrig vara helt säker på vem som har rätt och vem som har fel. Det enda man kan vara helt säker på är att den som dödar har fel"
Och som min vän C sedan konstaterade: "Man kan döda på många sätt, inte bara genom att faktiskt ta livet av någon" (ursäkta C om jag inte citerade dig ordagrant)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar