måndag 14 december 2015

Bloggtorka

Bloggtorka.
Det är ordet.
Har inte ens tänkt på att skriva nåt på ett tag nu.

Men det blir ju så ibland.
När livet är så fullt av liv.

Men det kanske lugnar ner sig lite nu.
Fyra jobdagar kvar till ett långt och skönt jullov.

Då ska jag göra så lite som möjligt.
Och bara sånt jag vill göra.
Hoppa av ekorrhjulet för ett tag åtminstone.

I jämförelse med många andra
har jag ju ett lugnt liv.
Men jag vill ha det så.
Jag vill ha tid att tänka.
Tid att måla
Tid att lyssna på tystnaden.

För mig är en tom kalender den allra bästa.

Stunder som den här.
Just nu.

Klockan tickar i köket.
Datorn surrar svagt.
Jag kan höra Mikael sova i sovrummet.
Nån enstaka bil kör förbi ibland.

Jag har tid att sitta och se när det ljusnar ute.

Såna saker.
Livet när det är som bäst.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar