måndag 6 juni 2016

Måndagstorg

Idag är det först måndagen i juni.
För min del betyder det att jag
kommer att sitta några timmar
på gågatan i Jakobstad.

Måndagstorgen börjar idag.
Och eftersom Jakobstad inte
har nåt torg just nu hålls
kvällstorgen på gågatan.

Jag gillar att vara på måndagstorget.
Inte för att jag säljer mycket,
men för att det är roligt.
Man träffar folk man inte sett på länge.
Folk som är hemma på semester.
Eller annars bara är lediga.

Och så är det ju ett riktigt
bra tillfälle att visa sina tavlor.
Jag brukar ha de små tavlorna
med på måndagstorgen.
Såna som man kan ge till present.
Såna som ryms i väskan.

I år har jag lite hemstickade
benvärmare med också.
Jag stickade en del i vintras.
Bara för att ha nåt att pyssla med,
och för att jag har massor med restgarn.
Själv behöver jag ju inte
nio par benvärmare,
så jag tänkte försöka sälja
dem för en billig peng.

Inte vet jag om nån köper
benvärmare på sommaren,
men det är ju ganska kallt nu
så jag kan ju försöka.

Och som sagt,
det är ju så kul att sitta där.
Strunt samma om jag inte får nåt sålt :)




4 kommentarer:

  1. Hoppas du får en solig och fin dag! :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Det är ju inte så varmt, men det finns ju kläder. Fint är det nog :)

    SvaraRadera
  3. Tycker också det är så roligt att de börjar igen. Nu är det första sommaren jag inte kommer jobba på måndagstorgen, så jag får istället komma och kolla och kanske sälja själv. Hoppas på lite bättre väder under sommaren :)

    SvaraRadera
  4. Hej på dig! Ja men vi kanske ses annars bara där i sommar då :) Jag kommer att vara där de måndagar det inte regnar och min son är hos far sin. Brukar betyda typ tre gånger per sommar :) Men bra så :)

    SvaraRadera