lördag 29 oktober 2016

Älskade unge - igen!

Igen en gång gjorde han mig stolt.
Så stolt så jag nästan sprack.

Vi var på fest igår.
Min systerdotter Lidia
har fyllt 40 så hon hade party.
En riktig brakafest
med nästan 100 personer inbjudna.

Det hölls tal förstås.
Hon är en sån person
som det skrivs tal om.
Och kommer att
skrivas tal om även framöver.

Jag hade skrivit ett tal,
och då ville Edgar
göra det också.
Han skrev (på sitt sätt)
på ett rutigt papper,
och han läste upp det för mig
innan vi for.

När jag hade hållit mitt tal
satt han där och fingrade på sitt papper.
Jag lät honom hållas.
Tänkte att han kanske
ångrat sig.

Men så strax före maten
hände det.
"Mamma nu vill jag tala", sa han.
Så jubilaren klingade i ett glas
och Edgar steg upp.
Han vill inte stå mitt i rummet
som jag hade gjort,
utan han gick fram till Lidia.
Först var han lite skraj,
men sen fick han hålla kusin Mika
i handen (han satt där bredvid)
och då gick det bra.

Det var inget långt tal.
och han talade lite tyst.

Men han gjorde det!!

Älskade unge!!

Du gjorde det igen!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar