fredag 24 februari 2017

Bästa semesterdagen

Nu har jag påbörjat en veckas semester.
Och det är det här
som är den bästa semesterdagen.

När den knappt börjat.

I kväll njuter jag mest av den.

Jag behöver verkligen det här nu.
Lite längre ledighet
efter flytten och allt.

Tiden har bara
flugit iväg ända sen vi
påbörjade flyttrumban.
Vi har inte haft nån tid
att lugna ner och ta in allt.

Men nu.
Nu ska jag ta det lugnt.

Först ett par dar på tumis
med kära maken,
och sen en ledig vecka
när Edgar kommer hit med oss.

Kära maken jobbar nog,
men det är ok,
för han är inte så värst bra
på att vara ledig.
Och hans jobb är ganska fritt.
På hans egna villkor.

Edgar och jag ska
bara njuta av långa pyjamasmornar.
Lite cafébesök,
lite filmer, lite promenader
och annat sånt som vi gillar.

Och så tror jag att jag
äntligen ska börja måla igen.

Jag har en canvas som väntar på färg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar