lördag 14 oktober 2017

Morsan och hårdrockarna

Jag gillar att måla tavlor.
Allt för mycket.
Jag har tavlor i alla hörn.

Jag kallar det Gladkonst,
för oftast målar jag
glada människor,
hysteriska katter,
och massor med blommor och blad.




















Men ibland målar
jag svarta tavlor
med dödskallar
och hemska monster på.

Det är nämligen
lika roligt det.

Här om kvällen
målade jag en sån.
I rasande fart,
för så blir det
när jag är inspirerad.

Idag kom mamma hit,
och som vanligt frågade hon
om jag målat nåt nytt.
Jag tvekade lite först,
tänkte att hon kanske
blir förskräckt av min¨
svarta dödskalletavla.

Men se tji fick jag!
Hon älskade den!
Vanligtvis är det våra
hårdrockarkompisar
som gillar just de tavlorna.

Men nu får jag lägga
min 88-åriga mor på
den listan också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar