söndag 26 augusti 2018

Drömmer.....

För att en dröm ska bli sann
måste man först ha mod
att uttala den högt.
Nu har vi gjort det.
Mikael och jag.
Jag vill inte berätta för mycket
för det här ligger nåt år
fram i tiden.

I alla fall så innefattar
den här drömmen
en egen ateljé åt mig
och idag har jag suttit
och fantiserat
om hur det ska se ut där.
Där ska finnas bra hyllor
för alla mina färger
och annat material.
Där ska finnas ett arbetsbord
mitt på golvet
så att jag kan
gå runt det och jobba
från olika håll.
Där ska finnas en tom vägg
att hänga alla tavlor på
och där ska finnas en skön
stol eller divan
att sitta och fundera i.

Sen, om det ryms
ska det också finnas en
liten fotograferingsplats
nära ett fönster.
Jag avskyr att fota med blixt
så jag vill helst ha dagsljus.

De hyllor och möbler
som ska vara där
ska vara färgglada
och hela rummet ska
se ut som gladkonst.

Det här är en dröm
som går att förverkliga
och den är inte ens dyr.

Och nu har jag sagt den högt.

Så nu vet jag att den blir av.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar