fredag 23 augusti 2019

Är jag frisk nu?

Min sjukledighet tar slut.
Nästa vecka är jag ännu
sjukskriven, men sen är det dags.
Dags att anmäla sig som
arbetssökande till TE-byrån.
Och facket förstås.

Men jag har ansökt
om rehabiliteríng via Fpa,
så om det går igenom
har jag att göra
ända till augusti nästa sommar.
Om jag fixar det förstås.

Men jag ska i alla fall försöka.
jag måste ju testa.
Vill ju testa.

Och som den superkompetenta
socialskötaren sa:
"Går det inte så avbryter du,
då har du i alla fall försökt"

Så där är jag nu.

Hoppeligen tillbaka
till den riktiga världen.

Med en liten klump i magen,
och några fjärilar
som sitter och fladdrar på den.






Och den här lillkillen har nog hjälpt mig att läka. Han ser till att man stiger upp på mornarna. 😍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar