onsdag 4 december 2019

Länge sen.

Länge sen jag bloggat.
Dagarna bara går
och det känns som om
det var bara mornar och kvällar.

Mina första rehabiliteringsveckor
har varit och farit, tack och lov,
och nu försöker jag bara vara
och återhämta mig.
Första veckan jag var hemma
var jag helt slut.
Jag sov massor
och fick inte gjort nåt.
Så ingår det i min plan
att jag ska börja promenera
och också gå på gym.
Det sket ju sig nästan
genast eftersom jag föll
och stukade foten ordentligt.
Men snart ska jag nog
komma igång med det.
I den här rehabiliteringen
ingår 70 dagar arbetspraktik,
och jag har fått en plats
att praktisera på.
Skönt att ha det på klart.

Annars flyter det på här,
som det brukar göra.
Jag har fått tillbaka
min målarinspiration
som var borta ett tag,
och det känns bra,
Jag var lite bekymrad
över det en tid.

Så nu umgås jag
med min lilla familj.
Njuter av att ha dem nära.
Zappa förgyller tillvaron
med sina galenskaper
och vi skrattar mera än förr.
Han är en knäpp,
men alldeles underbara hund!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar