lördag 9 november 2019

Hopplös hotellgäst.

Första veckan av min
rehabilitering i Härmä är över.
Det har varit psykiskt tungt,
och jag har bara velat hem.
Men jag har tagit som mål
att klara det här.
Vi har en vecka kvar
av den här perioden
och sen ska vi tillbaka i januari.
Innan det ska vi ha
ett par samtal med handledaren,
och så ska vi skaffa oss
en praktikplats.

Och hotellet då?
Jovars, om man gillar hotell
är det säkert helt ok.
Men det gör inte jag.
En hotellvistelse
är helt bortkastad på mig.
Gillar inte hotellfrukost.
Njuter inte ett dugg
av att sitta där och äta
i en stor matsal med mycket folk
när jag knappt är vaken.
Fattar inte heller matmängden.
Jag har ätit en skål yoghurt
och lite bär och mysli
varje morgon.
Precis som jag gör hemma.
Jag vill inte äta mer än så.
Mina övriga måltider har
mest bestått av sallads
och ett par gånger
lite fisk till det.
Lite batatfrestelse en dag.
Efterrätterna är helt ok.

På kvällarna har jag varit
så slut i skallen av allt folk
och alla ljud
så jag har stannat på rummet.

Så det bästa med det här
är att jag måste utmana mig
att klara av det.

Nu får jag vila
och njuta av favoritkillarnas
härliga sällskap.

På måndan ska jag iväg igen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar