söndag 9 februari 2020

Hos oss, just nu.

Väldigt sällan jag skriver blogg numera.
Men jag har inte slutat,
det är viktigt för mig att skriva,
även om det bara blir ibland.
När jag bloggade på bloggen.fi
skrev jag ofta flera inlägg om dan.
Men det var när jag bodde
ensam med Edgar, när han var liten.

Och vad händer nu då?
Jo jag är ju på praktik,
Börjar på fjärde veckan i morgon.
Jag gillar jobbet,
jag gillar arbetskompisarna,
men jag blir trött.
Sover för det mesta
ett par timmar när jag kommer hem,
och är väldigt trött på helgerna.
Så inte är jag riktigt frisk än.
Det är tydligt.

Dock är jag på ganska bra humör,
och nu är jag övertygad om att jag
ska klara mig igenom det här.
Rehabiliteringen alltså, sen får vi se.
Jag jobbar fem timmar per dag,
och det är vad jag klarar av just nu.
Om jag far direkt hem sen.
Det blir inte frågan om nåt
annat program efteråt,
det orkar jag inte.

Och Mikael har fått
ett positivt pensionsbeslut!
Det är vi superglada över!
Så nu blir det inget mer
spring till Kela eller Te-byrån.
Inte för honom åtminstone.

Och knäppa Zappa då?
Jo han är sitt vanliga
underbara jag, gullig, galen och glad.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar