lördag 29 februari 2020

Sista av första, och sen kommer andra

På måndan börjar sista
veckan av första perioden
på arbetspraktiken.
Andra perioden börjar
om tre veckor.
Jag ska vara en vecka
i Härmä på rehabilitering
innan dess (igen).

Jag är jättetrött nu.
Får inget gjort här hemma.
Orkar knappt måla.
Men på jobbet går det bra.
Det är när jag kommer hem
som jag fattar hur trött jag är.
Helgerna går också åt
till att återhämta mig.

Men.
Det är ju just det här
som är meningen med
rehabiliteringen och praktiken.
Jag ska försöka,
göra så gott jag kan,
och ta reda på vad jag klarar.

Resultatet är just nu
inget att hurra för.

Önskar jag hade haft
det här jobbet medan
jag var frisk, för det passar mig.
Och jag gillar det.




Bilden har absolut inget med texten att göra, förutom att jag sitter här och längtar efter sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar