måndag 16 juni 2014

Feedback

Jag har haft en väldigt inspirerande dag idag.
En dag full av olika sorts känslor, men mest har jag fått känna mig glad och kreativ.

Det som gav mest idag var nog ändå ett samtal jag hade med en människa som har haft en del upplevelser av samma slag som jag har haft och som förstår min livssyn.
Det är så härligt att prata med en människa som genast förstår vad man menar och hur man tänker.
Som kan visa sin uppskattning men som också kan kritisera ärligt om det behövs.
Och som (och det är också väldigt viktigt)också själv kan ta emot både uppskattande ord och kritik.
Då kan man berömma den andra och även ta emot beröm utan att det känns som klubben för inbördes beundran.
För det kan vara ganska svårt att berömma någon utan att verka fjäskande.
Men vissa personer kan man se ärligt i ögonen och säga: "Det här gillar jag hos dig"

Feedback är viktigt!
Om den är äkta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar