lördag 25 april 2015

Lat bloggare

Nu har jag varit en lat bloggare igen.
Men livet har varit långsamt så där annars också.
Vi har varit sjuka här hos oss.
Turvis, växelvis och om vartannat.

Men nu börjar det ordna upp sig för oss allihopa och så där lagom till våren återvänder kraften.
Jag har inte målat så mycket heller.
Några tavlor bara.

Det är snart maj, och vårterminen är det inte mycket kvar av.
Vet ingenting om min sommar, men ska som vanligt försöka ha så mycket ledigt som möjligt.
Det är absolut värt att ha mindre pengar bara man får vara hemma nästan hela sommaren.
Maten är billig på sommaren också, och är det riktigt varmt så behöver man inte så mycket mat.
Det blir ju mest nypotatis och sallad och sånt ändå.

Har inte fått gjort nånting än i dag.
Bara stigit upp, ätit en smörgås och druckit kaffe.
Jag har nog en halvfärdig tavla som lockar så den ska jag väl börja göra nåt åt så småningom.
Och så ska vi nog ut en sväng idag också, sen när Mikael kommer hem från jobbet.
Eller mot kvällen.

Lördagar är såna där "göra-precis-vad-vi-vill-dagar" hos oss.
Och vill vi inte göra nånting så blir det så.


Dagens bild är en påminnelse om att nu är sommaren riktigt nära.
Egentligen är sommaren som bäst nu, när vi väntar på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar