måndag 16 maj 2016

Lite ditt och lite datt. Men bara lite.

Jag är så där lite lagom intresserad
av kost och hälsa.
Kanske lite mer intresserad än
en genomsnittstant.
Jag har varit vegetarian
i sgs hela mitt liv eftersom
mamma och pappa var vegetarianer.

Jag är van vid vegekost
och det är det jag mår bäst av.
Numera äter jag även fisk ibland.

Under vissa perioder av livet
har jag försökt äta kött också
men det har aldrig känts riktigt bra.

Men jag är överviktig.
Jag mår ändå bra,
och senast jag var på hälsokontroll
förvånades läkaren över
hur bra värden jag hade.

Ändå skulle det vara kul att gå ner en aning.
Mest för att det finns mera
läckra kläder om man inte är så tjock.
Och man hittar mer på loppis.
Stora kläder är svårt att hitta där.

Så jag kollar lite diet-tips ibland,
läser lite här o där om hur folk gör.

Jag har kommit fram till att jag
inte skulle fixa att helt lämna bort
potatis, mjöl eller socker.
Men man behöver inte äta potatis varje dag.
Inte ens varje vecka.
Pasta och ris kan man äta ibland,
men med måtta.
Socker?
Nå, måtta där också.
Men som jag brukar säga:
"Jag äter hellre bär med lite socker på
än inga bär alls".

Så jag ska testa lite nu.
Bort med onödiga smörgåsar.
Bort med onödig potatis och pasta.

Mera sallad.

Så idag bestod min middag av
sallad, två kokta ägg och lite tonfisk.

Och sen skulle jag ju faktiskt
kunna röra på mig lite mer.

Men det ska jag jobba på en annan dag :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar