onsdag 13 september 2017

Förakt för läkare?

Jag är väldigt trött på en sak.
Nämligen folks förakt
för läkare och deras
påstådda ickekunnande.

Visst vet jag
att det finns bättre
och sämre läkare.
Men man kan bara inte
fnysa åt dem alla.
De är ju ändå faktiskt
människor som läst
medicin i åratal.
Lite mer måste de
nog kunna än jag eller du.

Jag tror bara inte på
att nån som har gått
en några veckor kurs
i nån slags alternativ
medicinkonst (eller vad det kallas)
vet mera om hälsan
i allmänhet än en
läkare som studerat i många år.

Det finns bra saker
även inom den alternativa medicinen,
men inte är den sidan
heller allvetande.
Och google vet heller
inte allt!

Att fnysa åt hela
läkarkåren är nog
att bita sig själv i foten
Vi behöver alla läkare
och deras kunskap
nån gång här i livet.

Det här är bara min åsikt,
släng mig i väggen
den som vill. :)
Ni behöver inte ta det
så allvarligt,
det är bara en tanke
av en krasslig tant
så här på kvällskvisten :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar