lördag 6 oktober 2012

Mera lördagsbabbel

Sitter och funderar lite på det där att göra ingenting.
Jag vet att många föräldrar tycker att det är konstigt att man har ingentingdagar för barnen (och hela familjen), men jag tror att det är bra. Det är t.o.m bra att barn har tråkigt ibland tror jag.
Edgar kan komma och säga att han har tråkigt ibland, men sen efter några minuter är han i full gång med nåt nytt igen. Många kanske tycker att jag är en konstig mamma som då inte hittar på nåt åt honom, men se jag tycker ju att han kan hitta på själv. Klart att vi gör saker tillsammans också, men han behöver få använda sin fantasi och ta egna initiativ däremellan.
Jag tror (som vanligt bara min egen åsikt, och inget expertutlåtande) att barn som måste ha tråkigt ibland blir mera kreativa och initiativtagande än de barn som får all sin tid planerad av föräldrarna.

Att sånt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar