fredag 12 oktober 2012

Va fan sa han? Egentligen.

Jag var ute på dunjacksjakt idag.
Alltid lika trist eftersom jag är en kvinna modell större. Inte så lång, men lite tjockare än genomsnittskvinnan.
Ändå är jag ju inte på något sätt stans tjockaste människa.

Nå, efter ett misslyckat försök på ett av stans varuhus (där de inte hade en enda dunjacka) gick jag till en sportaffär. Jag vet att där finns kvalitetsvaror och de brukar vara snygga också.
Jag provade en del jackor och en manlig försäljare hjälpte mig efter bästa förmåga.
Misslyckande igen.
Jackor fanns där nog, men inga i min storlek.

"Men varför är det så här, ska inte vi stora människor få ha snygga och varma jackor?", frågade jag.
Killen skruvade på sig lite och visste inte riktigt vad han skulle svara. Försökte först säga att det bara är så här, att de får in det som "kedjan" bestämmer att de ska ha i lager. Nå, det kan ju stämma förstås.
Men sen sa han: "Och så är det ju så att folk som kommer och handlar till en sportaffär vanligtvis inte är så stora".

Jaha????
Det kan han ju också ha rätt i.
Men hur går det då med stora människor som vill börja sporta och vara ute i friska luften?
Man ger dem inte en chans liksom
Kom tillbaka när du har gått ner tjugo kilo, typ.

Nu måste jag nämna att killen inte på nåt sätt var otrevlig, och jag uppskattar nog att han var ärlig.
Men vad farao säger det om företaget han jobbar åt??

Men jag hittade en jacka sen på stadens billighetsaffär.
Och den var helt ok ändå.
Så sist och slutligen är jag nöjd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar