tisdag 23 december 2014

Mera strul på jul

Den här julen tänkte inte bli av.
Jag började jullovet tidigt och hade all tid i värlen att fixa och dona.
Njöt riktigt av tanken på att jag hade några julpysseldagar framför mig.
Inte för att jag brukar pyssla och dona så mycket, men lite vill man ju ändå ordna.
Så blev jag sjuk.
Värsta magsjukan med ganska hög feber.

Vad gör man då?
Jo man ser till att blir frisk.
Och sen ser man om det finns nån tid kvar att jula till det.

Men det gick ganska bra ändå och allt som verkligen behövs är sgs fixat.
Resten struntar vi i.
Och jag har faktiskt julstämning fast jag inte hunnit julstäda.
Fast julgranen (som vi inte hittade) blev ett julstaffli.
Fast de sista julklapparna ska köpas först i kväll.
Fast jag inte har bakat mer än en sorts kakor (vilken jag iofs inte brukar heller).
Fast vi inte har handlat mat i överflöd (bara det viktigaste, sånt som vi faktiskt vill ha).

Så i morgon jultassar vi här.
Hämtar mamma och Edgar.
Far med ljus till gravarna.
Äter julmat.
Tar det lugnt och väntar på Moa som kommer sen på kvällen.
Och sen är julaftonen över och det behövdes inte mer.

Och staffliet får bli ett staffli igen .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar