onsdag 14 oktober 2015

Du och jag Edgar, du och jag.

Min son Edgar och jag står varandra väldigt nära.
Vi är inte riktigt som andra, han och jag.

Jag är slarvmajamamman som tycker att det är viktigare
at tassa i pyjamas eller myskläder en halv dag i stället för
att diska eller städa eller tvätta kläder.
Jag tycker att det är viktigare att spela Uno än att dammsuga.
Och det är absolut viktigare att kramas än att stryka kläder.
Att måla en tavla är viktigare än att tvätta fönster.

Så det är alltid ganska rörigt här hos oss.

Edgar är också en lite ovanlig 15-åring.
Han har ju sin extra "gullighetskromosom",
så han tycker också att det är viktigt att kramas.

Och han håller ett öga på mig.
I många år var det ju bara han och jag.
Han och jag.

Nu har vi ju Mikael och Moa också,
men han tycker nog att jag är mest hans ändå.
Om Mikael och jag skojar och skrattar t.ex
så kommer Edgar genast för att kolla att allt är ok.
Ser efter om Mikael uppför sig.
Ingen får bråka med hans mamma!

Fast han har nog börja lära sig att skoj är skoj.

I år jobbar jag i skolan där Edgar går,
och när vi träffas i matsalen eller på gården
kommer han ibland och kramar mig,
klappar mig på kinden lite eller ger mig en blöt puss.

Min pojke :)



De här bilderna togs av Katja Uitto år 2006
Edgar hade nyss fyllt 6 år.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar