lördag 31 oktober 2015

En fixardag

Den här dagen blev lite av en fixardag.

Jag donar och fixar lite här inne.
Med mat och sånt, men också med lite målande.
Jag har också plockat in mina emaljerade pytsor
och byttor från gården och diskat ur dem.
Nu får de vara fina och rena och vänta på
att få komma ut igen till våren.

Mikael och Edgar är ute och fixar.
De städar lite i garaget och uthuset.
Eller, Mikael städar.
Jag misstänker att Edgar mest står och tittar på.
Men dock, han är med.

Lite kompisfixande hr det också varit idag.
En av Mikaels vänner har det svårt nu,
så han har pratat med honom.
Det är viktigt att fixa människor som är sönder.
Om man kan.
Ibland går det inte.
Men man måste försöka.

Nu ska jag måla lite till.
Och fundera över om det är nåt annat
jag kan fixa idag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar