lördag 10 oktober 2015

Bra dag :)

Jag har haft en bra dag!
Har varit och sålt lite Gladkonst vid min mans antikvariat.

Och jag träffade en massa härliga människor!
Vissa helt nya bekantskaper.
Vissa var gamla vänner, en av dem hade jag
inte sett på kanske 30 år.

En sak som gjorde mig speciellt glad idag var
att flera av människorna jag mötte och pratade med
tycktes ha insett att det är dags att börja njuta av livet
i stället för att jobba ihjäl sig.

Dags att hoppa ur ekorrhjulet m.a.o.

Det är så roligt att höra att folk inser det.
Att de vill leva lite enklare.
Att de förstått att de inte blir lyckligare 
av att ha mera pengar.

För man hinner ju inte se det vackra i livet
om livet bara går ut på att samla på sig en 
massa saker och pengar.
Man kanske får en massa prylar, 
men man hinner aldrig njuta av dem
Och man hinner inte njuta av sina käraste människor.

Visst kan man köpa saker ibland.
Det gör jag också.
Men köper man få, utvalda saker
kan man faktiskt njuta av att ha dem.

Har man huset fullt, glömmer man vad man har.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar