måndag 18 januari 2016

Nykarleby idag.

Det var lite spännande när vi steg upp i morse.
Dels för att det ju var så förhärdat kallt
så att vi inte visste om vi skulle våga ge oss iväg nånstans med bilen,
och dels för att det förstås skulle bli spännande att se skolan
i Nykarleby.

Nå, vi kom fram som vi skulle,
och vi blev väl mottagna av skolans rektor.
Edgar verkade nyfiken och intresserad.
Det var bara när vi satt i rektorskansliet
och lyssnade när rektorn berättade om skolan
som han började sitta och gäspa lite.

Det var för många svåra ord och begrepp.

Sen fick vi gå en rundvandring genom skolan
och elevhemmet, och vi fick också
träffa en del av eleverna, lärarna,
kuratorerna och en del annan personal.

Sen, innan vi for därifrån,
fick både Edgar och jag svara på en del frågor.

Det gick sådär för Edgar med frågorna.
Han blir lite blyg i sådana situationer,
speciellt när jag är med.
Jag märkte hur han hela tiden sökte min blick,
och ville att jag skulle svara åt honom.

Jag tror att det går bättre sen när han far dit ensam.
Det kommer att ordnas ett par "provdagar",
då han kommer att åka dit ensam med taxi.
De får nog en bättre bild av honom där
när han inte har mig med.
Han är ofta mycket duktigare utan mig.

För mamma är ju mamma,
och hon är till för att hjälpa en.

Då får man vara lite "liten".



2 kommentarer:

  1. Så spännande! Hoppas att Edgar gillar skolan och att provdagarna går bra. :)

    SvaraRadera
  2. Ja vi ska hoppas det :) Första intrycket av skolan var bra och jag tror att han gillade vad han såg också. Tack för din kommentar :)

    SvaraRadera