torsdag 14 januari 2016

Roligt och givande

Egentligen lever jag nog ett ganska roligt och givande liv!
Och om man kombinerar de två begreppen så får man
ordet rogivande och det stämmer också.

Som den här dagen t.ex.

Det har inte hänt så mycket,
men ändå massor.

Det började med ett tandläkarbesök i morse.
Inte så roligt kanske, men givande.
Givande för att jag slapp värken,
men också givande för att min tandläkare är en så intressant person.

Sen var Moa hit på kaffe.
Både roligt, och givande.

På jobbet var det roligt.
Vi gjorde roliga figurer av gamla
avlagda strumpor.
Roligt att göra,
och givande att se hur intresserade
och kreativa barnen är.

Sen hem, och dags för mat.
Vi åt framför TV:n.
Rogivande.

Edgar och jag hade en musik-kväll.
Jackson-kväll.
Han klädde sig in min röda läderjacka,
sin svarta hatt och så dansade han för mig.

Roligt.
Givande.

Vi spelade Uno.
Roligt!
Och givande att se Edgar öva sig i logiskt tänkande.

Och nu, en egen stund framför datorn.

Rogivande.


2 kommentarer:

  1. Hoppas denna dag blir rogivande också :) Fint att kunna se något rogivande i ett tandläkarbesök också :D http://sevendays.fi/caroline (kunde inte skriva namn och webbadress vid "Kommentera som")

    SvaraRadera
  2. Tack! Den här dagen har redan börjat så bra så den kan inte bli annat än rogivande :) Ha en bra dag du med!

    SvaraRadera