onsdag 3 augusti 2016

För mycket kärlek.

Edgar älskar kärlek.

Han älskar att kramas,
och han vill ofta pussas.

Men nu är han ju 16 år.
Vi får tyvärr börja
begränsa kärleken lite.

Jo, han ska få pussas.
Och han ska få kramas.

Men helst inte när vi är på café.
Eller sitter i väntrummet på HVC.
Sådana ställen.

Och han ska inte längre sova med mig.
Nå, det gör han ju inte heller,
men ibland skulle han vilja.

Bara för att det är så mysigt.

Det är ju tyvärr så,
att det finns oskrivna regler.
Egentligen avskyr jag sånt.

Egentligen skulle jag ju
vilja att vi kunde
kramas var som helst.
När som helst.
Hur mycket som helst.

Men för Edgars skull
måste vi börja begränsa det.
Folk tittar om det blir
för mycket kärlek.

Men jag känner mig
som en hemsk mamma
när jag avvisar honom.
Tillrättavisar honom.

Men ibland måste jag.
För hans eget bästa.

Han får se till
att skaffa sig en tjej
att pussas med i stället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar