fredag 12 augusti 2016

Jag är en tjockis!!

Jag är en tjockis.
Så är det.
Rejält överviktigt.
Och jätteviktig för somliga.

Men jag mår ganska bra.
Speciellt nu när jag slutat snusa.

Övervikt behöver
nämligen inte betyda dålig hälsa.
Det kan göra det, givetvis.

Nå det om det.
Det jobbigaste med att vara tjock
är att man är osmidig.
Vissa saker blir svåra att göra.
Sitta på golvet går bra.
Att ta sig upp är värre.
Sånt menar jag.

Så jag har börjat promenera.
Väldigt försiktigt.
Korta promenade för att bli van.
Jag rör på mig väldigt lite numera.
När jag bodde i stan gick
eller cyklade jag vart jag än skulle.
Nu blir jag skjutsad överallt.
Den där motionen man får
så där av sig själv är borta.

Nu har jag promenerat
varje dag den här veckan.
Mest för att få in det i systemet.

För att bli van med att komma iväg.
Det är ju det som alltid är svårast.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar