lördag 1 april 2017

För gammal för att dö ung.

Det är min födelsedag i morgon.
Jag fyller 56 år.

56 år.

Det är nu jag är närmare 60 än 50.
Jag känner ju mig som vanligt.
Givetvis.
Men dock.

När jag var yngre
trodde jag (vet inte varför)
att jag var en sån som
skulle dö ung.
Har ingen aning om
varifrån den tanken kom,
men jag trodde faktiskt det.

Vi levde ju ett ganska
hektiskt liv då.
Mycket jobb,
och mycket festande.
Party & rock'n roll.

Så som bara de som
inte har barn kan leva.

Ett ganska själviskt liv.

Men liv kan ändras.
Även party & rock'n roll
kan bli trist och enahanda.

Och livet fortsatte.
En del saker tog slut.
Nya saker började.

Och plötsligt är jag för gammal.
För gammal för att dö ung.

Nu vill jag leva länge.

Och vara tantcool.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar