tisdag 26 juni 2018

To Jeppis with love - again

Jag bor på Kvarnbacken.
Smaka på det namnet!
Det är som om man
bodde i en Maria Langdeckare.

Det är så fint här!
Lugnt och skönt
och riktigt mysigt.
Folk går omkring
med sina små hundar.
och fåglarna struttar omkring
vid fågelbordet
där folk matar dem.

Vattentornet vakar
över området,
och det känns tryggt
och på nåt sätt stabilt.

Och så alla fina hus här!
Ibland stannar man bara
och tittar på dem.
Fast man ser dem dagligen
känns de alltid lika fina.

Det är ju olika slags
ljus på dem varje dag.
Alla timmar på dygnet
har sitt eget speciella ljus.
Alla årstider
har sin egen belysning.

Jag älskar det här stället.

Den här staden.


 Det här är ett av mina favorithus här i Jeppis. Numera är det dagis, men förr var det barnabördshus,
alltså BB. Både jag och min man är födda där, och nu bor vi grannar med det.


Och så vårt fina vattentorn. Här om kvällen var det extra fint, med färg av kvällssol och regnbågen som kikade fram där bakom


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar