onsdag 25 september 2019

Ruttet och skitigt!!

Alla pratar om Greta.
Många skriver om Greta.
Många lyfter henne
till stjärnorna
och andra mobbar henne
och tror inte på det
hon står för.

Näthatet frodas.
Jag har försökt
läsa en del kommentarer
på olika ställen
Det intresserar
mig nämligen
att se hur folk är funtade.

Och jag vet inte
riktigt vad jag ska säga.

Vad är det för fel på folk???

Vissa säger att hon ljuger.
Andra säger att hon
är som en lärd apa
på ett posetiv.
Några säger att hon är ful,
att hon är sjuk,
att hon är som tagen
direkt ur en skräckfilm.
Somliga tycker
att hon ska spärras in.
Och så finns det de
som tycker att hon
ska sluta med
skådespeleriet
och åka hem och
sätta sig på skolbänken.
Ja och så de där
otaliga typerna som tycker
att hon bara ska hålla käften.

Vad är det för fel på folk???

Oberoende av vad man
tror om det hon säger
så är det sååå lågt
och rentav ruttet
att kritisera hennes person.
Och att ge sig på
henne för att hon har
en diagnos är
riktigt skitigt.

Och de flesta som
står och gapar fult åt henne
på sociala medier
är vuxna människor.

De ger sig också
på hennes föräldrar.
Påstår att de är dåliga
som utsätter sitt (sjuka!) barn
för allt detta.
Men vad säger det då
om gaphalsarna som föräldrar?
Vad har deras barn för förebilder.

Skulle nån rikta
sån nätmobbning mot min son
skulle jag polisanmäla dem.

Skulle inte tveka en sekund.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar