lördag 1 november 2014

Liv. Helt enkelt.

Sitter här med mitt morgonkaffe och njuter av stillheten.
Mikael sover, och Edgar ser på film i sitt rum.
Vi gör ofta så här hos oss.
Edgar bestämmer när vi ska vakna och sen äter vi frukost.
Efter det går var och en till sitt.
Då blir det just så här.
En vid datorn, en under täcket och en vid sin TV.

Skönt och lördagsmysigt.

Senare idag ska Edgar och jag iväg och hälsa på mamma en stund.
Eventuellt går vi till gravgården och tänder ett ljus på pappas grav.
Jag var till graven igår, mn då hade jag inget ljus med.

Idag ska jag måla lite också.
Jag målar en tavla med glada små pirater som kikar fram bakom solrosor och buskar i en trädgård.
Inspirerad av Edgar, när han lekte pirat bakom hallonbuskarna förra sommaren.

Kidsen ger så mycket.
Kärlek, livsglädje, inspiration.

Liv, helt enkelt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar