fredag 28 november 2014

Sådärja!

En intensiv vecka går mot sitt slut.
Det är alltid mycket på jobbet så här års, och nu har det varit mycket privat också.
Men det har varit roligt!
Jag har målat mycket.
Jag har fört tavlor till cafét där jag ska ha dem utställda i december, jag har varit och friserat mig, jag har blivit intervjuad av lokaltidningen och det har varit allt möjligt smått och gott.
Livet är sånt ibland.

Egentligen är jag ju en sån som tycker att den bästa kalendern är en tom sådan, men nu har det varit mycket att hålla reda på.

Och nu blir det att måla mera.
Idag köpte jag 32 nya dukar som bara väntar på att fyllas med fantasi och färg.
Idéerna ploppar upp som smörsoppar i augusti.
En till yogatavla, mera barn, mera katter, fler små farliga spindlar och en och annan cooling ska det bli. Och tanter. :)
Och så ska jag börja öva mig på att teckna sjöhästar för jag har ett sånt tavelprojekt på kommande så småningom. det kommer att bli jätteroligt, men ganska svårt.
Ingen brådska med det dock, för jag vet ännu inte hur stor tavla det blir frågan om.

Nu ska jag ta det lugnt en stund.
Låta penslarna vila, ta en kall mellis och sen njuta av lördagsmorgontassande med sonen i morgon.

Life is good!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar