fredag 31 oktober 2014

Godtrogenhet är ingen skam.

Allt emellanåt när man pratar med nån om hur det var "förr i världen" när man var ute i krogsvängen ofta, kommer man att tänka på allt raggande.
Hur äckligt det egentligen var, och säkert fortfarande är.

Värst var de gifta männen som raggade.
Antagligen var de gifta kvinnorna som raggade lika hemska men dem råkade jag ju inte ut för.
Men alltså gifta män som raggar på krog fattar jag inte.
Alla som har gått på deras historier sträcker upp en hand!
Ingen??
Jodå, men ingen vill väl erkänna det.
För man skäms ju över att nån gång ha varit så godtrogen.

Ni vet, "min fru förstår mig inte"- syndromet

Eller: " Jag håller på och separerar"

Fast de kan ha det hur bra som helst med sin fru!

Ännu värre är ju killarna som påstår att de är singlar fast de är gifta eller sambo.

Har de ingen som helst respekt för sina kvinnor??

Och vi som nån gång fallit för de där historierna, har vi gjort fel?
Jodå, på sätt och vis, men sen kan jag inte se att det är ett så stort fel att vara godtrogen.
Fel gör man om man hänger med gifta killar som en sport.

Godtrogenhet är ingen skam.

Dumhet och respektlöshet däremot är det nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar