torsdag 24 mars 2016

Vila!

Jag är sjuk idag.
Inte så där jättesjuk, men sjuk ändå.
Har magsjuka.
Så det gäller att vila och försöka
undvika att smitta ner andra.

Ibland när man får såna här smittor
undrar jag om det inte är kroppens sätt
att säga till att man måste vila.
Misstänker att man inte får smittorna
om man är stark och "i skick".
Visst har jag mått bra nu,
men jag vet att jag har massor
att tänka på och att jag är lite
trött sådär mentalt

Jag har varit tvungen att tänka på.
och ta tag i saker som jag egentligen
inte vill ta tag i.
Saker som jag inte är riktigt
färdig för.

Så jag antar att det är just då
som kroppen är mottaglig.
Just då som den säger:
"Nu ska du vila, nu ska du ta lite time out,
nu tar jag emot lite bobbor så du blir
tvungen att ta det lugnt"

Och då är det bara att lyda.
Låta sig vara svag en dag eller två.

Och så tar man nya tag sen.

Ja, och så önskar jag alla en glad påsk!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar