tisdag 6 juni 2017

Fattigt i sommar.

Som jag redan har skrivit så är jag arbetslös nu.
Så det kommer att bli skralt
med ekonomin i sommar.
Det brukar ju tyvärr
ta ganska länge innan
man börjar få pengar från facket.
"Några veckor", sa de.

Oh well.

Sen är jag ju funtad så,
att när jag surat en stund
tar jag sådana här situationer
som en utmaning.
Och som ett sätt att
pröva mig själv.

Hur billigt kan vi leva?
Hurudan mat ska jag koka
för att det ska gå åt så litet
pengar som möjligt?
Och så.

Det är nästan lite kul att testa.
När man vet att det är
en övergående situation.
Och Mikael förtjänar ju också,
och brukar ha rätt bra
med kunder sommartid.
Så nån riktigt kris
är det väl inte frågan om.

Lite mera knapert än
vanligt bara.
Så där så man vet att man lever.

Och det är ju ändå sommar.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar