torsdag 15 juni 2017

Skönt att dammsuga?

Trodde aldrig att jag skulle säga det,
men det var skönt att dammsuga.

Jag hatar att städa, det är det tråkigaste
och jobbigaste görat som finns.
Näst efter att diska då.

Jag är alltså en rätt så
dålig husmor.
Laga mat går för sig
(om nån har diskat först
så att man har rum att göra nåt),
att baka går också bra.
Att tvätta kläder gillar jag,
och att torka damm är inga problem.

Men det där eviga dammsugandet.
Det gillar jag icke!

Men nu, när vi bor här,
i den här pyttelilla lägenheten,
går det faktiskt riktigt bra.
Dessutom blir det fort
dammigt här, eftersom
vi sover på soffan i vardagsrummet
varannan vecka när Edgar är här.

Det blir en himla massa
dammande av och an med
sängkläderna då.

Så alltid när Edgar far
tillbaka till sin pappa
är det skönt att dammsuga.

Och att flytta in i sovrummet
för en vecka igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar