fredag 14 juli 2017

Sommarbabbel

Dagarna går.
Vi trivs bra i stan.
Lägenheten är riktigt bra,
det enda som stör är oljudet.
Känns som om alla ljud
förstärks hit uppåt.
Lite jobbigt ibland.
Speciellt om man vill
sitta och njuta på balkongen.

Men annars är allt bra här.
Och vi tycker väldigt
mycket om lägenheten.

Jag målar mycket,
men skriver för lite.
Hade ju också tänkt
börja på (igen) med
att försöka illustrera
min barnbok.
Har fortfarande inte
kommit igång.
Men jag har ju ingen
deadline så det gör inget.
Vet ju inte ens om
den nånsin blir utgiven.

Ett annat skrivprojekt
ligger också på is.
Jag är ju lite så där jag.
Alltid väldigt ivrig
när jag börjar.
Sen har jag lite svårt
att få nåt klart.

Jag har umgåtts mycket
med mamma i sommar.
Det var ju en av orsakerna
till att vi flyttade till stan
Närheten till mamma.
Har också umgåtts en del
med hennes kompisar där
på äldreboendet.
Vi hade en pysselkväll
då vi gjorde födelsedagskort,
och nästa kväll är under planering.
Jag gillar ju sånt.
Gillar människor.
Och att pyssla.

Så allt rullar på.

Precis som det ska.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar