torsdag 27 juli 2017

Pyssel med tanter

I kväll har jag pysslat.
Ja inte bara jag,
utan också mamma
och hennes kompisar
på äldreboendet där de huserar.

De har nog dagverksamhet där
och gör allt möjligt skoj,
men nu i juli har det varit paus.
Personalen ska ju förstås
få ha sina semestrar.
Så, eftersom jag är arbateslös
och gillar att pyssla,
så har jag varit där två
kvällar nu i juli.

För deras skull,
men också för min egen.
Det gäller att hålla
sig i gång lite.
Man blir lätt slö
av att vara arbetslös annars.

Och det har ju varit så kul!!

Det har varit några tanter,
och första gången
hade vi även en farbror med.
Han var så besviken
när han inte kunde vara där idag,
så vi gjorde en present åt honom.

Det är roligt att märka
hur försiktiga de är först,
Och hur de sen,
när de väl börjar på,
blir riktigt ivriga.

Självförtroendet
växer i takt med att
pysslet fortgår.

Somliga ser lite dåligt.
Somliga är darrhänta.
Men då hjälper jag.

De har redan börjat
fundera på julpyssel :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar