torsdag 20 juli 2017

Skitväder eller mysväder?

Alla klagar på vädret.
Och jag menar alla.
Jag brukar inte göra det,
för jag tycker det är så onödigt
att sätta sin energi på
att klaga på nåt
man inte kan påverka.

För mig personligen
är det här ett bra väder.
Jag gillar inte riktigt hög värme.
I det här vädret
får jag använda mina
älsklingskläder.
Läderjackan och tightsen.
Tunikorna med lång ärm
och de blommiga kängorna.

Mitt kroniska eksem mår bra
för det gillar inte sol.
Det finns inte mycket mygg
och det är lätt att andas.

Men, det är klart.
Nu är det Jakobsdagar
och många evenemang i stan.
Då är det inte kul med regn.
Det förstår jag.

Men jag myser lite ändå.
Jag gillar det här vädret.
Och när kvällarna är mulna
tänder jag ljus i fönstret.
I färggranna ljushållare.

Det är vackert.

Det är sommar ändå
och jag är säker på att vi får
en solig och skön höst.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar