lördag 30 augusti 2014

Hudkontakt

Jag älskar lördagsmornar!!
Den här har varit riktigt mysig.
Vaknade lite efter halv tio och kände mig rätt så utsövd.
Hade förstås ingen brådska att stiga upp så jag kurade ihop mig under täcket med kära maken för lite ryggskrapning. Sånt måste man alltid ha tid för.
T.o.m på vardagsmornarna tar vi oss ibland tid till lite hudkontakt.
Nu pratar jag inte sex, det är annat.
Utan just hudkontakt och närhet.
I en bok jag läste i somras (minns nu inte vilken) var det en kvinna som frågade sin manliga kollega hur han och hans fru har lyckats vara lyckliga tillsammans i 40 år.
"Hudkontakt" var hans svar.
Så gör vi också.
Man får aldrig ha för bråttom för att kramas och hålla om varandra!!
Det är viktigare än att diska.
Viktigare än att städa.
Ja egentligen är det viktigare än det mesta.

Barnen är förstås viktiga, men de är viktiga på ett annat sätt.
Och dem ska man förstås också krama mycket.

Men hudkontakt med maken/makan är det som man alltid ska se till at ta sig tid till.
Barnen växer och far iväg till sina egna liv, och då är det bara vi kvar.
Och vi ska trivas tillsammans resten av livet.
Då är det illa om vi har stressat bort vår kärlek.


2 kommentarer: